Totalt antall sidevisninger

fredag 25. april 2014

25 Apr: Hörmann, er kvantitet viktigere en kvalitet?

Hörmann har reklame overalt, på alt fra landskamper til diverse boligmagasin. Jeg er en av de som har fått med meg denne reklamen, og mine øyne falt Hörmann TPS 900 som hoveddør, og TPS 850 som boddør.
Videre har jeg bestillt en Hörmann Rollmatic rulleport i 4,8m bredde en inngangsdør til garasjen i samme utførelse som rollmatic porten.

Produktene er stilige og har tilsynelatende god kvalitet (prisen sier i hvert fall at det bør være god kvalitet). Men så var det dette med service da. Dører ble bestilt i god tid, og lovet til en bestemt dato. Datoen kom men ingen dører. Dører ble purret på, og det varte og rakk før de dukket opp, og når de først dukket opp så var det jammen meg feil dør som var kommet og satt inn i huset.

Så var det garasjen da. Rollmatic port og dør ble bestilt og vi fikk opplyst leveringstid. Garasje ble ferdig og dør etterlyst, men neida… garsjeport og dør var ikke klar før om noen uker enda. Etter en del frem og tilbake fikk vi bekreftet at port og dør skulle leveres Bergen den 24 april, og monteres den 25. I dag stod jeg og ventet forventningsfullt på Hörmann slik at byggeprosjektet kunne ble ferdig, men….. kom det noe? Nei. Etter noen ringerunder fikk jeg vite at port ikke komme til Norge før i neste uke. Nok en forsinkelse altså, og har noe informert meg som kunde? Neida.

Så spørsmålet mitt er: Prøver Hörmann Norge å reklamere og levere mest mulig av sine produkt (kvantitet), uten at de klarer og levere rett produkt til avtalt tid - eller informere kunder om forsinkelser, og ytterligere forsinkelser (kvalitet)?


Eller er problemet til Hörmann at Norge er et for lite marked til at Hörmann i Tyskland tar kundene der seriøst?

Dagens betraktninger fra en skuffet kunde, får håpe jeg blir litt blidere når port og dør endelig kommer.


Min Hörmann TPS 900 hoveddør:

Min Hörmann TPS 850 boddør:

Og her skulle det vært montert Hörmann rollmatic port med sidedør i dag (allerede godt forsinket)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar